La casa està situada a la Cortinada (Ordino), al costat del camí que va de la palanca del Vilar al pont Sobirà. Cal Pal formava part d’un conjunt de béns adscrits a l’alberg d’Escoter, objecte d’una donació que l’any 1435 van fer Bernat Escoter, vicari de la Massana, i la seva mare, Raimunda Escotera, a favor de Joan Pal d’Ordino.

La casa va estar en mans de la família Pal durant la baixa edat mitjana i els inicis de l’època moderna fins que, per matrimoni, es van unir a la casa Teixidor de Sispony, tot i que sempre s’ha mantingut el nom de Cal Pal. L’últim habitant de la casa va ser Anton 'Tonillo' Torres Armengol, 'el Pal', que va morir el 1956 sense descendència, i els seus germans, instal·lats a França, la van vendre a Serafí Reig Ribó, l'any 1962.

Cal Pal és una de les construccions més representatives de l’arquitectura vernacular andorrana i de la qual s’han pogut documentar ampliacions al segle XVI i al segle XIX, quan s’hi va afegir un tercer cos annex, el colomer i les dos galeries cobertes. L’edifici ha estat restaurat per la propietat i l’octubre del 2018 va obrir com a espai sociocultural. Cal Pal acull exposicions temporals, la primera de les quals ha estat 'Primera pedra', de Jordi Fulla (1967-2019), dedicada a la pedra seca.

Pàgina web de Cal Pal de la Cortinada

Carrer de Pal, 1

La Cortinada

AD300 Ordino

Més detalls

Tel.: (+376) 338 096

info@calpalandorra.com

Facebook, Twitter Instagram: @calpalandorra

De setembre a juny: dissabte, de 10 a 14 hores i de 15 a 19 hores, i diumenge, de 10 a 14 hores.

De l'1 de juliol al 7 de setembre: de dimarts a dissabte, de 10 a 14 hores i de 15 a 19 hores, i diumenge, de 10 a 14 hores. Diumenge tarda i dilluns, tancat.

Visita guiada amb reserva prèvia: (00 376) 338 096 / info@calpalandorra.com

Consulteu els horaris a: www.calpalandorra.com

Visites guiades en hores en punt. Es preferible fer reserva prèvia.

Matí: darrera visita a les 13 hores, tarda a les 18 hores.

Entrada general d’adults: 3€

Entrada reduïda: 1,5€ per més grans de 65 anys, grups d’un màxim de 10 persones, posseïdors del carnet d’estudiant i del Pass Museu.

Entrada gratuïta: menors de 10 anys, posseïdors del carnet Jove, minusvàlids, aturats, titulars del carnet ICOMOS.

L’entrada a Cal Pal serà gratuïta el 1r i 3r dissabte de cada mes per a residents del país.

La casa no està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda.

Visites guiades en català, castellà, francès i anglès, amb reserva prèvia.

WiFi.

WC (no utilitzable mentre duri l'alarma per la Covid19).