L’automòbil ha estat un dels reptes més importants del segle XX. La vuitantena de vehicles exposats mostren l’evolució de l’estètica i la mecànica per adequar-se a les necessitats de cada època, i com s’han anat superant els límits de velocitat i les potències.

El museu també acull un centenar de bicicletes testimoni dels reptes que l’evolució de la tecnologia ha aconseguit en transformar un giny matusser, incòmode i perillós en una màquina estilitzada, fiable i pràctica.

El fons, integrat en bona part per peces procedents de diverses col·leccions privades, és considerat un dels més importants d’Europa quant als cotxes i un referent mundial pel que fa a les bicicletes.

Fes click aquí per fer la visita virtual

Avinguda de Joan Martí, 64

AD200 Encamp

Museu Nacional de l’Automòbil

Tel.: (00 376) 832 266

Central de reserves

Tel.: (00 376) 839 760

reservesmuseus@govern.ad

De dimarts a dissabte:  de 10 a 14 h i de 15 a 18 h.

El museu obre de 10 a 14 h: 5 de gener / 24 i 31 de desembre.

El museu tanca: 1 i 6 de gener / 14 de març / 1 de maig / 8 de setembre / 1 de novembre / 25 i 26 de desembre.

Normal: 5 €

Reduïda: 2,5 € (grups superiors a 10 persones, entitats i societats col·laboradores, estudiants estrangers, majors de 65 anys).

Suplement de visita guiada: 1,5 €

Entrada gratuïta: per a escoles i estudiants nacionals, serveis socials, persones amb discapacitat, persones inscrites al Servei d’Ocupació, titulars del Carnet Jove, menors de 10 anys, membres de l’ICOM i l’ICOMOS, titulars de la targeta magna, socis del Club Piolet, els seus pares i els seus germans, i tots els ciutadans del Principat el primer i el tercer dissabtes de cada mes durant tot l’any.

PassMuseu

El museu és parcialment accessible per a persones amb mobilitat reduïda.

Visites lliures amb audioguia.

Durada aprox.: 1 hora.

Tallers escolars.

Botiga dels museus.

WC.

Desfibril·lador.

L2 Encamp / L4 Pas de la Casa

Descobreix el Museu Nacional de l’Automòbil

“L’home de les neus” a Barcelona

Aquell hivern, Claret, “l’home de les neus”, va baixar fins a Barcelona amb les màquines per netejar els carrers de la ciutat comtal. Davant de l’emergència, el règim franquista va fer una excepció i va deixar entrar Claret i la seva flota de màquines per la Diagonal. L’alcalde Porcioles, que va ser jutge d’apel·lacions a Andorra, li va entregar un reconeixement per la seva tasca a Barcelona.

L’home de les neus

L’any 1962 una gran nevada va sorprendre les cotes baixes, a nivell de mar, de Catalunya. Andreu Claret Casadessús (1908-2005), un dels fundadors d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), vivia refugiat a Andorra, on era el responsable de les màquines llevaneu del país. De fet, ell va obrir el port d’Envalira, en uns anys en què les nevades eren molt abundants.

Pàgina de la revista Neu, del febrer del 1953.