Esperonada per la seva relació d’amistat amb mossèn Ramon de Canillo, Ció Boncompte presenta l’exposició Flames: transformació i regeneració a Meritxell. Són setze pintures i divuit escultures relacionades directament amb l’episodi de l’incendi de l’antic Santuari de Meritxell i la pèrdua de la Verge de Meritxell.

Com a exvots pintats, aquestes pintures d’aspecte naïf i popular, propi de la manera de fer dels pintors votius, repeteixen la imatge del Santuari vell de Meritxell i la talla de la marededéu romànica en flames mentre són apagats per diversos personatges de l’imaginari col·lectiu andorrà, mitològic i de la història de l’art.

Al voltant del tema votiu, l’autora interconnecta la seva recerca com a historiadora de l’art i com a artista. A la documentació aportada, poden observar-se des de llibres consultats, articles publicats per ella (un dels quals al Periòdic d’Andorra, 2014), quaderns de viatge amb apunts de figures votives (Roma i Atenes), i esquemes de tots els exvots pintats de Montserrat i de Sant Ramon Nonat, entre d’altres.

En contrapunt de la perspectiva optimista de l’episodi de l’incendi que es pot apreciar en les pintures, en què el foc té un efecte purificador i regenerador, les escultures mostren la faceta més crua d’aquest element.

Meritxell

AD100 Canillo

Santuari nou:

Obertura diària, de 9 a 20 h.

Santuari vell i exposició Bíblies del món:

Obertura diària, de 9 a 20 h.

Visites guiades, de juliol a agost: de dilluns a dissabte, de 10 a 14 h i de 15 a 18 h; diumenge, de 10 a 14 h.

El Santuari pot modificar els horaris d'obertura pels serveis religiosos.

Entrada lliure.

Visita adaptada per a persones amb mobilitat reduïda.

Visites guiades gratuïtes de juliol a agost.

Visita lliure amb audioguia.

Itinerari lliure de natura fins als oratoris de Meritxell i el poble de Prats.

WC.

L4 Pas de la Casa  +  Ctra. de Meritxell / CS-230 (800 metres)