Una de les facetes més desconegudes de la família Areny-Plandolit va ser la vinculació d’alguns dels seus membres amb el món de la màgia, camp en què van destacar de forma prominent a escala espanyola i internacional durant la primera meitat del segle XX.

Pau-Xavier d’Areny-Plandolit Plandolit i un dels seus fills, Xavier d’Areny-Plandolit Gassó, són els protagonistes d’aquesta exposició, que al llarg de la seva vida van situar Ordino a l’epicentre del món de la màgia. Un els moments més destacats és la publicació l’any 1913 del llibre escrit per Pau-Xavier, Las maravillas de la magia moderna, considerat una de les primeres fonts d’informació en espanyol de l’època moderna, que contenia importants dades sobre jocs d’escamoteig, cartomància, màgia de saló, i també un recull de grans il·lusions per a teatres.

L’estructura d’aquest llibre serà l’encarregada de guiar-vos per aquesta història, que podreu descobrir al llarg dels 100 metres quadrats de l’era del Raser, sala d’exposicions annexa al Museu Casa d’Areny-Plandolit i al Museu Postal, inaugurada l’any 2017 amb l’objectiu d’albergar-hi exposicions de producció pròpia de caràcter patrimonial.

L’exposició recull un seguit d’objectes, alguns dels quals són originals dels nostres protagonistes, i d’altres de coetanis que hem aconseguit reunir a Andorra, per mostrar com eren aquest tipus d’espectacles en el seu moment de màxima esplendor, quan la màgia era un dels entreteniments més populars que omplia teatres i places.

Coneixerem també quin paper hi van jugar els nostres protagonistes en aquest univers en què tot sembla el que no és, tot i que el que us espera a Ordino us podem ben assegurar que va succeir.

L’Era del Raser (Ordino)

Més detalls

De dimarts a dissabte:  de 10 a 14 h i de 15 a 18 h.

Dilluns i diumenge: tancat.

L'exposició obre de 10 a 14 h: 5 de gener / 24 i 31 de desembre.

L'exposició tanca: 1 i 6 de gener / 14 de març / 1 de maig / 8 de setembre / 25 i 26 de desembre.

Casa d’Areny-Plandolit

Tel.: (+ 376) 836 908

Central de Reserves

Tel.: (+ 376) 839 760

museusandorra@gmail.com

Normal: 2,5 €

Entrada gratuïta: per a escoles i estudiants nacionals, serveis socials, persones amb discapacitat, persones inscrites al Servei d’Ocupació, titulars del Carnet Jove, menors de 10 anys, membres de l’ICOM i l’ICOMOS, titulars de la targeta magna, socis del Club Piolet, els seus pares i els seus germans, i tots els ciutadans del Principat el primer i el tercer dissabte de cada mes durant tot l’any.